Erasmus KA101 PERSONA
Sürdürülebilir Okul Modeli oluşturma projesidir. SFA TÜRKÜSÜ projeyi herşeyi anlatmaktadır.
Projemizin ve okulumuzun sosyal medya hesapları: https://instabio.cc/sfaoo54
Projemizin Sanal Müzesi: http://bit.ly/personasanalmuze
PERMAKÜLTÜRÜ EĞİTİMDE RASYONELLEŞTİRME VE SÜRDÜRÜLEBİLİR OKUL NİTELİKLERİNİ ARTTIRMA
Projemizin amacı permakültür tasarımını okullarda yaşatmak ve sürdürülebilir okul niteliklerini arttırmaktır.
Bu amaçları sürdürülebilirliğin çevresel boyutunda; doğa sevgisi, okul dışı oyunlaştırma, otantik öğrenme, doğayla uyumlu teknoloji kullanımı,
Sosyal boyutunda; pozitif psikoloji, disiplinlerarası öğrenme ve işbirlikçi öğrenme,
Ekonomik boyutunda; girişimcilik alanı olarak belirlenmiştir.
AB Erasmus+ "Okul Eğitimi Personel Hareketliliği" programı içerisinde yer alan ve sürdürülebilir eğitim modeline yönelik olarak geliştirilen proje kapsamında okulumuzda yukarıda belirtilen alanlarla ilgili iyi uygulama örnekleri geliştirmek hedeflenmektedir.
PROJEMİZİN AMAÇLARI
Projemizin Genel Amacı; permakültür tasarımını okullarda yaşatmak ve sürdürülebilir okul niteliklerini arttırmaktır. Sürdürülebilirliğin çevresel boyutunda; doğa sevgisi, okul dışı oyunlaştırma, otantik öğrenme, doğayla uyumlu teknoloji kullanımı,
Sosyal boyutunda; pozitif psikoloji, disiplinlerarası öğrenme ve işbirlikçi öğrenme,
Ekonomik boyutunda; girişimcilik alanı olarak ele alınıp performansa dayalı ölçeklerle süreci değerlendirmek ve bu alanlarla ilgili iyi uygulama örnekleri hazırlamaktır.
Projemizin Özel Amaçları;
Projemizin 8 temel alanın olmasının sebebi kurumumuzun bu alanlarda lider uygulamalar yapmak, bölgemizde de öncü kuruluş olmaktır. Bunun yanında personelimizin ve özellikle katılımcıların çok yönlü olmalarını sağlamaktır. Alanlarında uzmanlaşmış öğretmenlerimiz nitelikli ve çok yönlü faaliyetler tasarlarlar. Avrupa gelişim planımızda projemiz için belirlediğimiz temel alanlara yönelik amaçlar:
1)Doğa sevgisini kazandırmak adına ekolojik okuryazarlık ve permakültür tasarımı üzerine etkinlikler yapmak. Bu noktada projemizin 24 ay olmasının temel sebeplerinden biri de permakültür faaliyetlerinin uzun bir süreye ihtiyacı olduğundandır. Bu alan tüm kurumumuza 'sabırlı olmayı' öğretecek bir proje anlayışına sahiptir. Hayvan sevgisi üzerine farkındalığı arttırmak. Öğrencilere ve velilere bu alanda sorumluluklar vermek. Geleceğin sınıflarının esnek öğrenme alanlarına da örnek teşkil etmek. Kurumumuz bölgemizin ihtiyacı olan doğayla iç içe yaşam anlayışını ve bisiklet sürmeyi teşvik ederek arttırmak. Kurumumuz permakültür anlayışının bölgede yerleşmesinde tetikleyici bir misyon yüklenmek.
2)Disiplinlerarası öğrenme için müfredatlarda tespit edilen ortak kazanımlar öğretmenlerin işbirliği ile esnek öğrenme alanımızdaki okul dışı sınıflarda uygulamak. Bu alan ile kullanabileceğimiz özgün, ihtiyacımızı giderecek eğitim modeli oluşturmak.
3)Okul dışı oyunlaştırma tasarımları eğlenceli oldukları için okulu sevme ve bağlılık oranını arttırmak. Alınacak yurtdışı kurs eğitimi ile katılımcılar PERSONA alanına öğrencilerin fiziksel aktivitelerini rahatça yapabilecekleri eğitici metaryaller, engelli parkurlar vb. oluşturmak. Bu alanda öğrenciler enerjilerini rahatça atmalarını sağlamak. Pozitif enerjilerini de arttırmak.
4)İşbirlikçi öğrenme hem ders hem de permakültür çalışmalarında tüm personel tarafından uygulamak. Sorumluluklar niteliklere göre paylaştırmak. Öğrenci,öğretmen,veli ve çevre halkı faaliyetlere katılarak verimli bir birliktelik sağlamak. Kurumumuzun işbirlikçi bir ekosisteme sahip olması tüm işlerin zamanında yapılmasını sağlamak. Katılımcılar geleceğin sınıfı modeli öğrenme senaryolarını özümsemelerini sağlamak.
5)Girişimcilik niteliğini tüm personel gerek permakültür çalışmalarıyla gerekse iyi uygulama örnekleri geliştirme süreciyle kazandırmak. Öğrencilerin ve öğretmenlerin ekonomiyi sadece maddi anlamda olmadığını zaman tasarrufu boyutunda ele almalarını sağlamak. Toplumsal farkındalığı atık malzemelerin kullanılması yönünde geliştirmek. Birçok atık malzemeyi veya üretilenleri en verimli şekilde kullanmayı hedeflemek. Geri dönüşümün önemini kazandırmak. Alternatif enerji kaynakları tasarlamak. Okulda ve çevremizde enerji tasarrufu geleneğini oluşturmak.
6)Otantik öğrenme projemizde yurtdışı eğitiminden sonra personelimizin iyi uygulama modelleriyle gerçekleştirmek. Diğer kurumlarla müfredatta geçen kazanımları göz önüne alarak işbirliği yapmak. Öğrencilere kalıcı öğrenme adına otantik öğrenme planları hazırlamak. Daha kalıcı öğrenme sağladığından okulumuzdaki başarı oranında artış sağlamak. Yıllar arasındaki farkı değerlendirmek. Akademik ihtiyaca yönelik çalışmalar yapmak. Analizlerin, her dönem deneme sınavlarıyla yapılmasını sağlamak.
7)Doğayla uyumlu teknolojik araçları kullanma, alınacak kurs ile katılımcıların öğrenci başarısını arttırması sağlamak. Doğru ve güvenli internet kullanımına yönelik faaliyetler yapmak. Yeni teknolojik uygulamalar benimsemek. Yurtdışı kurs eğitiminde de yer alan sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik gibi uygulamalar katılımcı öğretmenler tarafından kurumumuzda en verimli şekilde kullanmak. Hatta katılımcılar Eylül 2020 seminer döneminde tüm okul öğretmenlerine kurs vermek. Akıllı tahtayı verimli kullanma anlamında ihtiyacı gidermek.
8) Özel eğitim ve kaynaştırma öğrencileriyle pozitif psikoloji oluşturmanın önemi okulumuzdaki her bireyin eşit şartlarda eğitim aldığını göstermek. Okul içi zorbalığı önlemek. Pozitif psikolojinin yansıtma boyutundan dolayı okulumuzda gürültü azaltmak. Saygı ve sevgi arttırmak. PERSONA alanında yapılan faaliyetler sanata yönelimi sağlayacak yönde planlamak. Bu durumda hem öğretmeni hem de öğrenciyi pozitif bir havaya sokmak.
" PERMAKÜLTÜRÜ EĞİTİMDE RASYONELLEŞTİRME VE SÜRDÜRÜLEBİLİR OKUL NİTELİKLERİNİ ARTTIRMA"
PROJE ÖZET BİLGİSİ
PROJEMİZ KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER/EĞİTİMLER/YAYGINLAŞTIRMA/İZLEME DEĞERLENDİRME
Destekleyen Kurum/Kuruluş |
Avrupa Birliği - Türkiye Ulusal Ajansı |
Proje Yürütücüsü |
Erkan BOZKAN - İngilizce Öğretmeni Serap SUNTER - İngilizce Öğretmeni |
Destek Miktarı |
19.932,00 EURO |
Proje Ülkeleri |
Türkiye - Slovenya |
Proje Tarihleri |
Proje Numarası |
01-11-2019/ 30-06-2022 |
2019-1-TR01-KA101-067984 |
YASAL TEMSİLCİ: ZEKERİYA KARA
HAREKETLİLİĞE KATILANLAR:
PROJE YÜRÜTÜCÜLERİ: ERKAN BOZKAN VE SERAP SUNTER
KATILIMCILAR VE ALANLARI:
OTANTİK ÖĞRENME : ERHAN GÖZÜYUKARI
DOĞA SEVGİSİ: SEVİL ERYAŞA
POZİTİF PSİKOLOJİ: DERYA ALKAÇ
DOĞADA TEKNOLOJİ KULLANIMI: HAKAN ALTINTAŞ
GİRİŞİMCİLİK: ŞEYDA AYALOĞLU
OYUNLAŞTIRMA: RUHİ KAVAKLI
İŞBİRLİĞİ: EMRAH KALAFATOĞLU
DİSİPLİNLERARASI ÖĞRENME: MELTEM BÜLBÜL
İZLEME VE DEĞERLENDİRME: İBRAHİM KUTLU VE ÖZGÜR DEMİRDAŞ
(ETKİNLİKLERİN TÜMÜ YUKARIDA BELİRTİLEN KATILIMCILARIN LİDERLİĞİNDE OKULDAKİ DİĞER GÖNÜLLÜ ÖĞRETMEN, MEMUR, VELİ VE ÖĞRENCİLERİN KATILIMIYLA YAPILDI.)
FAALİYETLER |
11/10/2019: Erasmusdays kapsamında öğretmenlere projenin ön tanıtımı. 02/11/2019: TEMA "Geleceğe Nefes Ol" kampanyasına proje katılımcı öğretmenleri ve öğrencileri tarafından destek. 06/11/2019: Adapazarı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne proje tanıtımı 07/11/2019: Adapazarı Belediye Başkanı'na proje tanıtımı 07/11/2019: Öğrenci ve öğretmenlerle PERSONA alanı fidan dikimi 18/11/2019: Narköy Eğitim ve Organik Tarım Çiftliği'nde eğitim 19-21/11/2019: Velilere proje tanıtımı 21/11/2019: Öğretmenlere proje tanıtımı 21/11/2019: Adapazarı Kentsel Dönüşüm ve Etüt Proje Müdürü'ne proje tanıtımı 22/11/2019: Veli, öğretmen ve öğrenci PERSONA alanı fidan dikimi 11/12/2019: Sakarya İl Milli Eğitim Şube Müdürleri Atilla GÖRGÜN ve Adem DOĞAN' a okulda proje tanıtımı 11/12/2019: Öğrencilerin anket masası etkinliği 11/12/2019: Sakarya İl Orman Müdürlüğü İl Müdür Yardımcısı Ali Ulvi ÖZERDEM' e proje tanıtımı 14/12/2019: Prof. Dr. Volkan DÜNDAR tarafından öğretmenlere "Bokashi Kompost" uygulamalı semineri 16/12/2019: Özel Eğitim sınıfında süs bitkisi köklendirme 16/12/2019: Veli, öğrenci ve öğretmenlerle elma sirkesi yapımı 18/12/2019: "Doğa Takvimi" panosu öğrencilere sunumu 20/12/2019: Sakarya Üniversitesi TEMA Gönüllüleri tarafından öğrencilere seminer düzenlenmesi 25/12/2019: 5/C ve Özel Eğitim Sınıfı sirke yapımı 13/01/2020: PERSONA yapay zeka ekibi kurulması ve Arduino eğitimlerine başlaması 13/01/2020: 5C sınıfı TEMA etkinlikleri kapsamında öğrenci kulüp çalışması 07/03/2020: " Bokashi kompost" tanıtımının öğrencilere yapılması 07/03/2020: Tohum çimlendirme çalışmaları 12/03/2020: 21.yüz yıl Becerileri ve Tasarım Beceri Atölyeleri konferansına katılma 04/04/2020: Nisan ayı çevirimiçi toplantısı (Twitter' da 5,121 görüntülenme) 02/05/2020: Milli Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK' un Sakarya İli öğretmenleriyle çevirimiçi toplantısında projeden bahsetme 15/05/2020: Öğrencilerle "Dünya İklim Günü" çevirimiçi etkinliği 05/06/2020: Sakarya İl TEMA Temsilcisi ve Yenikent Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği ile bölge öğretmenleriyle çevirimiçi etkinliği 24/05/2020: Pandemi sonrası ilk yüz yüze toplantı 04/09/2020: PERSONA açık hava sınıflarının oluşturulması 13/10/2020: Erasmusdays etkinliklerine katılım 15/10/2020: PERSONA açık hava sınıfında öğretmenlerle Erasmusdays ve yıl başı toplantısı 16/10/2020: "Toprak Ana Masalları"nın PERSONA açık hava sınıflarında öğrencilere anlatılması 16/10/2020: Ulusal Ajans'ın Erasmusdays toplantısına katılım 21/10/2020: EBA canlı derslerde öğrencilere proje tanıtımı 23/10/2020: Veli, öğrenci, öğretmen kış sebze ekimi 09/11/2020: Öğretmenlerle doğa yürüyüşü 30/12/2021: "Güvenli Teknoloji Kullanımı" öğrencilere çevirimiçi semineri 12/01/2021: TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Programına başvuru 26/02/2021: Ulusal Ajans' ın #ortakgeleceğimiz etkinliğine katılım 08/03/2021: "Pandemi Biter Sürdürülebilir Okullar Devam Eder" isimli eTwinning projesi kapsamında öğrenciler "Dünya Kadınlar Günü" ne anlamlı bir video hazırladı 21/03/2021: Ekookullar ZOOM toplantısı 22/03/2021: eTwinning Okulu olundu. 26/03/2021: TEMA "geleceğe nefes ol" etkinliğine katılım 02/05/2021: Ekookullar Yeşil Bayrak Ödülü kazanıldı. 05/06/2021: Dünya Çevre Günü kapsamında öğrencilerle "Kahoot" çevirimiçi etkinliği 22-28/08/2021: Slovenya/Lübliana' da yurt dışı eğitimi 31/08/2021: Yerel gazetelerde proje tanıtımı 4-5/09/2021: Açık Hava Sınıfları tekrar düzenlendi. 22/09/2021: Afacanlar Orman Anaokulu veli, öğrenci ve öğretmenlerine Bokashi Kompost tanıtımı 16/10/2021: Erasmusdays etkinliklerine katılım 30/10/2021: Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yürütücüsü olduğu TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği'nde iyi uygulama örneklerinin sergilenmesi 03/11/2021: Okulda TÜBİTAK 4006 Bilim Şenliği' nde iyi uygulama örneklerinin sergilenmesi 30/12/2021: Sakarya Orman ve Köy İşleri Şube Müdürü Mehmet Murat BİLİNMİŞ tarafından okulu ziyaret ve fidan dikimi 11/01/2022: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Mithat TAKUNYACI tarafından okulu ziyaret ve doğada matematiğin öneminin öğrencilere anlatılması 18/02/2022: Sakarya İl Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Sıddık SAVAŞÇI' nın okula proje tanıtımı için ziyareti 23/03/2022: Bakanlık tarafından seçilen çevre dostu 16 okul öğretmeni ve müdürüne projenin çıktılarının anlatıldığı seminer verilmesi 14/05/2022: Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün hazırladığı "Çalıkuşu" dergisinde yer alınması 07/05/2022: (SEDEF) Sürdürülebilir Eğitim İçin Doğada Etkinlikler Festivali' nin geniş bir katılımla yapılarak iyi uygulama örneklerinin sunulması Fotoğraflara BURADAN ulaşabilirsiniz. TÜBİTAK 4006, SEDEF ve diğer iyi uygulama örneklerini BURADAN izleyebilirsiniz. Ayrıca öğrencilerimizin gözünden yazılan PERSONA HİKAYELERİ'ni BURADAN okuyabilirsiniz.
|
EĞİTİMLER
|
YURT İÇİ EĞİTİM : 18 KASIM 2019 - Narköy Eğitim ve Organik Tarım Çiftliği'nde "Permakültür ve Ekolojik Okuryazarlık Eğitimi Okuldan 16 öğretmen eğitime katıldı.
YURT DIŞI EĞİTİM: 23-08-2021/27-08-2021 Slovenya/Lübliana'da Anatolian Education kurumundan " Creating Our Eco Schools and Managing Sustainable Development" ( Kendi Ekookullarımızı yaratmak ve Sürdürülebilir Gelişmeyi Yönetmek) Okuldan 12 öğretmen eğitime katıldı.
|
YAYGINLAŞTIRMA |
Okulun ve projenin sosyal medya hesapların erişim linki: Yerel ve ulusal basın haberleri: https://www.netgaste.com/haber/7687585/cevre-projesi-icin-slovenyada-egitim-aldilar https://t54.com.tr/foto/7687606/ogretmenler-cevre-projesi-icin-slovenyada-egitim-aldi https://lchaberajansi.com/sakaryali-ogretmenler-cevre-projesi-icin-slovenyada-egitim-aldilar/ https://www.halk54.com/egitim/egitimin-parlayan-yildizi-sait-faik-abasiyanik-ortaokulu-h18679.html https://www.halk54.com/sait-faik-abasiyanik-erasmus-ekibi-bokashi-kompostu-uretimine-basladi https://www.netgaste.com/haber/11062710/sait-faik-abasiyanikta-cevre-gunu-etkinligi https://medyabar.com/haber/11062789/sait-faik-abasiyanikta-cevre-gunu-etkinligi https://sakarya.meb.gov.tr/81calikususakarya/sayi2/?s=08 https://sakarya.meb.gov.tr/81calikususakarya/sayi3/ https://sakarya.meb.gov.tr/81calikususakarya/sayi4/#p=13 https://adapazari.meb.gov.tr/www/yesil-bayrak-odulu-alan-okullarimiz/icerik/5257 |
İZLEME DEĞERLENDİRME |
(ÖĞRENCİ) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (Analizler) https://drive.google.com/drive/folders/1WIDkyNr8LSqfpvzzmhPWD4JhJlFq6GEI?usp=sharing (ÖĞRENCİ) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (Yanıtlar) öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nMmaO4oqS1oi1ptRgiePqd--duaQmUuKxhmIxdg6b90/edit?usp=sharing sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Dq4u7oZS_5R4KXZjb2z4I0we2SwZgmPlagVFoG6wvN4/edit?usp=sharing (VELİ) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (Analizler) https://drive.google.com/drive/folders/1sH3KKy1Jf3BLrrPmkzA-9scYTztA6Z37?usp=sharing (VELİ) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MIynCNs18lW4DmRVzW7oj3HTFFSl90UKYkJOgvz-NNc/edit?usp=sharing sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LmCEDRU_mjvfreKHQyqooHmkIpXuirseUvVz9zkF1xg/edit?usp=sharing
(ÖĞRETMEN) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (ANALİZLER) https://drive.google.com/drive/folders/1DqTnyW4PDBr-qhIpht2vI3T-06asycgt?usp=sharing (ÖĞRETMEN) ÇEVRE DAVRANIŞ ÖLÇEĞİ (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YKyvgyhKYxJlKX_rbt84xKqc-y6iP9Y1Sg_Furh76Yo/edit?usp=sharing Sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1h57jI9smXPzNJGGnleKRCDIfznMPUB5yji5-h9mJlBw/edit?usp=sharing EKOLOJİK AYAK İZİ ANKETİ ANALİZLER (öğrenci) EKOLOJİK AYAK İZİ ANKETİ (öğrenci) (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UWhcRTQ0qXCiRa07x3149k3iCq1H2YwyiET2fJQarnc/edit?usp=sharing sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1APH-bqK2qqWndXtjHPKKxj8h--SBpEMvjUd33rqAa8o/edit?usp=sharing (ÖĞRETMEN) EKOLOJİK AYAKİZİ ANKETİ (ANALİZLER) (ÖĞRETMEN) EKOLOJİK AYAKİZİ ANKETİ (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1af47_INS0CVKtg20ZLzAkF3kzf_0xQZJhPAVGWbyG4M/edit?usp=sharing sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_SoaBSiXNbulJ2et6UsI7SCM7onZ4BDNwp-3Y_sKu3o/edit?usp=sharing (VELİ) EKOLOJİK AYAKİZİ ANKETİ (ANALİZLER) (VELİ) EKOLOJİK AYAKİZİ ANKETİ (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hc94anAPW2wJRFvfPfLi402WScZjYFhRsmbVXAi3bfE/edit?usp=sharing Sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WkgdptxRWFkawWcHBKyTXF3iRPh_xvtv1K1HGpujrDE/edit?usp=sharing Siber Zorbalık Ölçeği (ANALİZLER) Siber Zorbalık Ölçeği (Yanıtlar) https://docs.google.com/spreadsheets/d/146pPtFk2EuybwJJAr3mtmlXkDdNqaTed-UXBjFqksYQ/edit?usp=sharing OKULA BAĞLILIK ÖLÇEĞİ (ANALİZLER) https://drive.google.com/drive/folders/16AWHeAdjgFFXSQh_cmAK6w4hbYTQR-YL?usp=sharing OKULA BAĞLILIK ÖLÇEĞİ (Yanıtlar) Öntest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PXSsXKhSuit0MjJ7pEHU-XWAGWsHsRd1QZVxVnQBp8k/edit?usp=sharing sontest https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FsM6gExOqBrfMrfxyZW84fodS8_5xClT0dmfB1T9oAE/edit?usp=sharing
Toprak Analiz Raporu: SAKARYA İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN ÜCRETSİZ YAPTIRILMIŞTIR. ORGANİK MADDE AZ OLMASINDAN DOLAYI KOMPOST ÇALIŞMALARI YAPILMIŞTIR.
ATIK YAĞ KAMPANYASI RAPORU: YÜZ YÜZE EĞİTİMDE TOPLANABİLMİŞTİR.
SFA GENÇ BİLİM İNSANLARI - TÜBİTAK 4006 ANKET (ANALİZLER) SFA GENÇ BİLİM İNSANLARI - TÜBİTAK 4006 ANKET (Yanıtlar) https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iapgVXRUH8VqY3-WC9BHaHI38ohFUIXmkmJt7fq3QEo/edit?usp=sharing 15 MAYIS DÜNYA İKLİM GÜNÜ ÇEVİRİMİÇİ ETKİNLİĞİ DEĞERLENDİRME FORMU (Yanıtlar) Programda iklim krizi ve çözümleri üzerine neler yapabilir öğretmen ve öğrencilerle konuşuldu. Proje tanıtımı yapıldı. https://youtu.be/Oj6Dwu_SDMQ https://docs.google.com/spreadsheets/d/18zWO42_2hk_J-Sj8Q7par2KYGKiNRQGOiiA-oSHKwRs/edit?usp=sharing SFA EKOOKUL ANKETİ Logo, eko ilke ve kirlilik (Çöp & Atık) üzerine değerlendirmelerin yapıldığı bir ankettir. https://docs.google.com/spreadsheets/d/159KRz6FxdQ-O6lZ91d_rvBEyIFWmcVlIr1qu7FjEshQ/edit?usp=sharing PERSONA'da Kış sebzesi ekimi ve fidan dikimi etkinliklerini değerlendirme formu (Yanıtlar) (Öğrenci, öğretmen ve veli) Katılımcılardan olumlu dönüşler alınmıştır. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1s-dQeWb8WXICegWrOgTxOVMH-SwU-A-W87sDyE4v_NM/edit?usp=sharing Ekookullar Mart Ayı Etkinlikleri (Yanıtlar) Öğrencilerin Mart ayında yapmak istedikleri faaliyetlere yönelik anket çalışmasıdır. En çok bitki filizlendirme çalışması ön plana çıkmıştır. Öğrencilere yöneliktir. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ete9pVuJG4GuqFANwUsoIqJioQPOF89yHaMgaa8Nc94/edit?usp=sharing 2020-2021 EÖY Erasmus ve Ekookul toplantı katılım formu (Yanıtlar) (ÖĞRETMENLERE) Öğretmenlerin hangi projelere hangi konularda katılacağını tespit etmek amacıyla uygulandı. Tespit sonucunda görevler verildi. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fWXpHFqV63fQlWW8ija-6SUqL_x0pRZRd4CqoEN6j-Q/edit?usp=sharing SFA AB PROJELERİ KULÜBÜ (Yanıtlar) Öğrencilerin ilgi alanlarını tespit etmek ve uygun görevler için uygulandı. Fakat 8 katılım olmasından dolayı az veri ulaştı. Bu kişilerle de bireysel değerlendirmeler yapıldı. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jpnROqmzhNJoKeTQTSTt6UHYvbEGQ0a9ZjSL92hof00/edit?usp=sharing MAHALLEMİZ DÜNYA SERTİFİKA (Yanıtlar) Bölgedeki çevreci öğretmenlerle bilgi alışverişinde bulunuldu. Çevirimiçi programa 25 öğretmen katılım sağladı. Fakat 17' si formu doldurdu ve sertifikalarını aldı. Genel anlamda olumlu dönüşler yapıldı. SEDEF' te iş birliği için ilk adımlar atıldı. İzleyebirsiniz: https://youtu.be/9Iy8xtMsfRQ Form yanıtlar: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WG47XVQe5zOWr2xiZAxG5IP70jN-5PmRbmbzeAn94qo/edit?usp=sharing 2019-2020 ve 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılları arasında Ekookullar ve PERSONA etkinlikleri ve değerlendirmeleri aşağıdaki linktedir. https://drive.google.com/drive/folders/1ZGNPyFoW8vw6YAwrGTNRK-kAeQJvZsBE?usp=sharing |
PROJE GENEL ÖZETİ